26 Haziran 2013 Çarşamba

"Ne gerek var?"


Çocukken ve hatta gençliğe geçişte, 
okul gezisi, şehir dışında kalmalı kamp, 
uzak bir semtte doğum günü, 
arkadaşa yatıya gitmek, 
konser ve sinema planları,
okulun ezeli rakibiyle basket maçı gibi faaliyetler olduğunda
ve ben gitmek istediğimde annemlerin söylediği artık gelenekselleşmiş bir soru vardı?
"NE GEREK VAR?"

Evet şu an şaka gibi geliyor ama ne gerek var şimdi derlerdi.
Eee baktığında gerçekten de, gitmezsen bişey olmuyordu. Verecek mantıklı bi cevap yok bu soruya.

Aşırı korumacı bir yaklaşım...
Belki 80'lerden yeni çıkmış, birçok şeye şahit olmuş olmanın verdiği endişeler de vardır içinde.
Düşünüyorum da, "ne gerek var?" kuşağıyla Y kuşağı arasındaki en önemli fark bu.

Y kuşağını, "ne gerek var?" diyen endişeli ailelerine inat, özgürlükçü, meraklı, aktif, keşfetmeye odaklı yetiştiren aileler...


Nereden mi aklıma geldi ; ) 
Sabah kızımla gideceği bir okul gezisiyle ilgili konuşurken
biliyor musun, annem beni bazen okul gezilerine göndermezdi dedim.
Kulaklarına inanamadı.
Ama sen beni gönderiyorsun, çünkü mutlu olmamı istiyorsun diil mi anne dedi...
Oradan geldi aklıma... 



3 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Aynen öyle ne gerek var derlerdi doğru!

Merve dedi ki...

benim annem hala diyo :((((

Deniz dedi ki...

:) diren negerekvar nesli :)