19 Temmuz 2013 Cuma

Yaşasın esnaf!


Bir süre önce şurada yazmıştım; 
 esnaftan alışverişin tadı bambaşka...
Ben Ortaköy'de çalışıyorum,
burası, tam esnaf muhiti..
Manavım var, eczacım, tuhafiyecim, terzim,
karşıdaki şarküteri, öğle yemeğini yediğimiz lokantalar....
Dışarıda sokakta karşılaştığımızda
selamlaşırız, gülümseriz, hal hatır sorarız birbirimize...

Ulus'a doğru açılan iki büyük hipermarkete,
biraz yukarıdaki AVM'lere karşı direniyorlar.
Ama yine de şanslılar. Çünkü tam merkezde bir AVM yok çok şükür ki.
Hala Ortaköy'de esnaftan alışveriş yapılıyor.
Manavın önünden geçerken, mis gibi çilek kokusuna kapılıp içeri giriyorsunuz,
kendinizi marketin içindeki diğer akılçelenlere kaptırmadan,
sadece çileğinizi alıp çıkıyorsunuz.

Ya da parfümeriye gidip sadece şampuan alarak ihtiyacınızı alıyorsunuz.
Fırının önünden geçerken mis gibi pide kokuyor.
Yüncü bir teyze var, kışın açtı dükkanı...
O kadar özenli ki...
Bir yandan ördüklerini sergilediği, bir yandan raf raf yünlerinin renklerinde kaybolduğunuz 
küçük şirin bir dünyası var. 

Eczane sizi tanır, geçen sefer şunu almıştın der, 
Doğa peynircilik var hemen karşımızda
peynir önerir, kaymak satamazsa içi rahat etmez.
Ortaköy Kahvaltıcısı var, yemek kartı getirmiyor.
Parayı geri alması çok uzun sürüyormuş, kurtarmıyormuş...
Bir keresinde Ziraat Bankası'na gitmiştim,
içeride bankacı kadın birine anlatıyordu,
esnafa kredi satıyoruz ama geri alamıyoruz,
esnaf zor durumda kazanmıyor ki, dedi.
Çok üzülmüştüm. Tanıdığım yüzler gelmişti aklıma...

Pekiyi esnaf yaşasın diye ne yapabiliriz?
Bugünlerde esnafın dertlerinin daha da gündeme geldiği şu günlerde
bu düşünülmeli.
Esnaftan, ya da küçük girişimcide bulabileceğimiz şeyleri onlardan alarak büyük bir adım atabiliriz.
Örneğin, mahallede bir parfümeri varsa, zincir marketten değil parfümeriden alarak, 
manavı, fırını kullanarak onlara destek olabiliriz.

Damlaya damlaya göl olur... 
Bunca esnafın yok olduğunu düşünsenize.
Hem sosyal kültürümüz, hem ekonomi için çok acı olmaz mı? 



2 yorum:

ADC ŞEKER dedi ki...

ÇOK HAKLISINIZ KATILIYORUM BÜTÜN ANLATTIKLARINIZA

Merve Sevim dedi ki...

nefis bir yerde çalışıyorsun :) emininm o güzel mekanın havası esnafına da yansımıştır ..