13 Eylül 2013 Cuma

Alıcınızın ayarlarıyla oynamayın...


Bebeklik döneminde olurdu, alışmıştım. Ara ara büyüme atakları yaşardık.
Yani bir düzene kaptırıp gidersiniz, ama çocuk bir tık büyür ve siz hem rutinde, hem davranışlarda ayar yapmak durumunda kalırsınız...

Anladım ki, çocukluk için de geçerli bu. 
Dönem dönem ayarda şaşmalar oluyor, sizin ana-baba olarak 
esnek bir strateji geliştirmeniz gerekiyor.
"DENGE"yi yeniden bulmak için...

Sanki, ne gibi biliyor musunuz?
Akıllı telefonlarda bir uygulama var ya, 
yol tarifi... Siz düz yolda giderken, sakin sakin tarif ediyor.
Ama başka bir yoldan gitmeye karar verdiğinizde
güzergahı yeniliyor, update ediyor.
Hah, biz ana/babalara düşen sanırım tam o hesap.
Yoldan saptı mı, güzergahınızı yeniden güncellemek...

Yaz, okul bittiğinden beri- 
ya da belki 5 yaşına girdiğinden itibaren kendini çok büyümüş sanıyor.
Ve bunu ispatlamaya çalışıyor anladığım.
Ve şu sıralar öfkeli.
Sanırım bu ispat çabaları ve her zaman bizi alt edememesi onu öfkeli yapıyor.
Tabii alıştığı günlük rutinlerin değişmesinin de etkisi olabilir.
O yüzden bir an önce okulun başlamasını istiyorum.
3 gün oryantasyon çalışması vardı.
Asıl açılış bu pazartesi...
Başlasa da, onun hayatı da bir düzene girse, bilinmeyene karşı olan endişeleri (varsa) azalsa...

Çocuğunu alıştığı ruh halinden farklı gören,
bağırdığını hiç duymadığı halde sık sık öfkelendiğini gören bir anne olarak,
endişelenir gibi oluyorum ama sonra o da bir insan ve 
yetişkinler bile yeni bir döneme başlarken bu tip ruh halleri yaşayabilir diyorum.
Vardır onun da kafasından geçen bi şeyler, sorular, bilinmezlikler.
Okulun başlamasıyla beraber, bakıcısı da değişecek mesela. Ve bunu da biliyor.

Bize düşen, onun öfkesini onaylamadan, ama onun ruh haline kendimizi kaptırmayıp,
"sakin kalarak" ona güven vermek. Yine her şeyin başı sevgi... 
İnsan hayatındaki dönemlerden biri daha...


Düz yolumuzda giderken, onun ruh haline göre biraz güzergahı güncelleyeceğiz. 
Onun da yolu bulmasına yardım edeceğiz.
Hadi bakalım... 

Bu arada, internette şöyle de biraz okuyayım dedim de, 5 yaş sendromu diye de bişey var sanırım. 



NOT: Okulu da bi sonraki postta yazayım...


3 yorum:

resimli günlük dedi ki...

Tespit ve örnek süper. Harika bir öğretmen olma potansiyeli varmış sende :)

Deniz dedi ki...

Ne güzel bir şey söylemişsin : ) Çok sevindim bunu duyduğuma

annesiningülü dedi ki...

ne güzel yolunu buluyorsun sen Deniz :)