28 Ekim 2013 Pazartesi

Ağzından çıkanı kulağın duysun...


Daha önce sözcükler sihirlidir yazımda da söylemiştim, 
çocuğa söylenenler onun bütün hayatını etkileyebilir.
Böyle olduğu halde, çevrede kelimelerin ne kadar  
hoyratça kullanıldığını görünce
şaşırıyorum. 

Mesela geçenlerde, yürüyüş yaparken Yaz'ı bir kedi kovaladı. Kedi kovaladı dediysem,
yavru bir kediydi, yemek falan verecek zannetti herhalde peşinden hoplaya zıplaya geldi.
O da bir anda boş bulundu ve korkup, koşmaya başladı. Karşıdan yürüyüş yapan iki kadın geliyordu.
- Ay canım nasıl korktu, hemen su içirin dediler. Buraya kadar iyi...
Sonra zaten korkmuş olan çocuğun yanında başladılar anılarını anlatmaya.
-Ben çocukken şöyle bir olay olmuştu da, sonra da ömür boyu korktum kedilerden.
-Yok 3 köpek gelmişti, falan filan olmuştu da , yeğenim şöyle yaptı...
Hemen uzaklaştım oradan. 
Bir de şahit olduğum çocuğunu salak şey, gerizekalı diye sevenler var.
Şaka bunlar di mi? Çocuklar neyi ne kadar şaka olarak algılıyorlar peki?
Yoksa alıp, annenin söylediğini üzerlerine etiket olarak takıyorlar mı?
Sonra doğru konuş diyebilir mi insan çocuğa?... 


Yine bir kez daha... SÖZCÜKLER SİHİRLİDİR...

1 yorum:

annesiningülü dedi ki...

onların dünyası çok başka o anneler bizi anlamıyor :)