25 Aralık 2013 Çarşamba

Korkular, dilekler…


Kızımın korktuğu bazı şeyler var, 
tüm yaşıtları gibi…
Bazen cadılı, bazen canavarlı rüyalar görüyor.
Bazen karanlıktan korkuyor.
Ve merak ediyor.
Biz nelerden korkuyoruz. 
"Nelerden korkar büyükler?" 
araştırıyor.

Bana sordu bu sabah.
"Anne senin korkuların ne?"
Öylece kaldım, kendi korkularımı dillendirip, ona aktarmayacaktım elbette.
Ama öğrendiğim bir yolu paylaştım kendisiyle.
"Korkulara değil, olumlu şeylere odaklan" 
Çünkü hayat ve beyin boşluğu sevmez. 
Korkuyu çıkartmak için yerine bir şey koymak lazım.
Güvende olmak, sevgi, sevilmek…
"Güvendeyim" de korktuğun zaman dedim.
"Her şey yolunda" de.

Meğer, dün akşam da bir diyalog geçmiş babasıyla arasında.
Sevdiklerinin ölmesini istemiyormuş hiç, ondan korkuyormuş.

Ve bir de dileği varmış, gerçekleşmesini istediği:
Jelibonlar, çikolatalar keşke hiç zararlı olmasaymış…



Bana verdiği yılbaşı hediyesi, sanki sihirli bir değnek.
Sihirli değneklerimizi kullanabileceğimiz bir yıl olsun 2014.
Güzeli dileyelim, güzel olur… 

3 yorum:

Tarkanın Annesi dedi ki...

ah insan öylece kalakalıyor bazen dimi. aslında okuduktan sonra içimden geçirdim keşke korkularımızdan kurtulmak kolay olabilse ama biz büyükler bile bazen başedemiyoruz korkularımızla keşke onlara çok güzel bir dünya bırakabilsek diyorum keşke

Nesrin dedi ki...

korkular .. şeker kız kıyamam ben ona ..
en güzelide jelibonlar zararlı olmasa keşke demesi ..
mutlu yıllar

annesiningülü dedi ki...

güzellik olsun size, bize, hepimize ve ülkemize umarım :)