5 Şubat 2014 Çarşamba

" AKM'nin önünde buluşalım…"

























Canım kızım;

Ben gençken diye cümleler kurmak istemiyorum sana, o yüzden ben lisede ve üniversitedeyken diyeyim, arkadaşlarımla buluşmak istediğimde Taksim'de AKM'nin önünde buluşurduk.
"AKM'nin önünde buluşalım!" derdik birbirimize.
Operalara, baleye, tiyatroya giderdik AKM'de…
Sanırım en son Sihirli Flüt'e gitmiştim, büyüleyiciydi. Herkes güzel güzel giyinir, o atmosferin hakkını vermeye gayret ederdi.
Taksim beton, soğuk bir zemin değildi. İnsanın, kültürün sanatın kalbiydi.
Değişim ve dönüşüm yaşadığımız günlerden geçiyoruz kızım. Politika hiç umurumda değil.
Kollarımı açıp, herkesi kucaklıyorum, herkesi seviyorum.
Değişimin insan için kaçınılmaz olduğunu da biliyorum. Ama değişim olumlu yönde olsun, kültür, sanat ve doğa yerinde dursun istiyorum.
Bugün AKM, köhne bir halde, çöktü çökecek gibi duruyor öylece öksüz, sahipsiz…
Karakol gibi, polislerin üs olarak kullandığı bir yer oldu.
Orasının misyonu bittiyse eğer, yenisini yapalım çocuklarımıza, sizin için onu istiyorum kızım.
Opera, bale seyredebilin, rahatça ulaşın biletlere…
Sanatın, resmin, doğanın yakınında olun… Kolayca ağaca, çiçeğe kavuşabilin istiyorum.

Kızım senin ve senin nesildaşların için  güneşli günler diliyorum…


(Bu yazıyı yazdıktan sonra Yunus Günce'nin yazısıyla karşılaştım, onu da burada paylaşmak istedim.
tık tık. )



5 yorum:

Murat dedi ki...

Bilirsin Nazım Hikmet'i ayrı severim birtanem, umarım sen de şiiri çok seversin gelecekte. Bir şiirinde bütün çocuklara aşağıdaki mısralarla seslenir;

"Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
oynasınlar türküler söyliyerek yıldızların arasında
dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden
ölümsüz ağaçlar dikecekler..."

Doğduğun günden bugüne hayata bakışımı değiştirdin, kendimi ve çevremi sorgulamamı sağlayan sorular sordun. Bazılarını yanıtlayabildim dilim döndüğünce, bazısına ise cevap bile veremedim.

Biliyordum belki ama söyleyemiyordum senin kadar güzel;

"Dünyadaki en güçlü şey sevgidir.""

sevgin hiç eksilmesin sevgili kızım

Deniz dedi ki...



Amin : )

Adsız dedi ki...

harika yazmışsınız.. ben de "akm nin önünde buluşalım mi" diyenlerdenim. inşallah çocuklarımızı daha güzel günler bekliyordur..
aynur.

Deniz dedi ki...

Evet Aynur, güzel olacak her şey, inşallah

annesiningülü dedi ki...

güzel günleri olsun hep