14 Şubat 2014 Cuma

"Seviyorsan git konuş bence!"


Sorduğunda birçok kişi seviyor. 

"Seviyorum tabii"… "Sevmezsem burada ne işim var?" "Belli değil mi?" 
"İlla söylemek mi lazım?" "Önemli olan belli etmek."

Sevgilisi, karısı, kocası olmayanın arkadaşı, çocuğu, kardeşi, kedisi, köpeği var.
Sevdikleri, sevdiğini söyleyecek birileri var. Hiç kimseyi sevmiyorsa, zaten durum vahim.

Herkes "için için" seviyor. 
İçinden… İçinden…
Bizim kültürümüzde sevgiyi dillendirmek çok yaygın değil. 
Çin'le ilgili bir makale okudum, 
Çinli öğrenciler ailelerine seni seviyorum diyen videolar kaydetmişler,
aileler şoka girmiş, hala şoktan çıkamamışlar. Çoğunluk kısa kesmeye çalışmış, biri sen sarhoş musun demiş, biri şimdi toplantıya gitmem lazım demiş.
Utanmışlar genellikle, alışık değiller çünkü. 
Bunun nedenleri araştırıldığında, Çin toplumunun negatif dille yetiştirildiği görülmüş. 
Yani olumlu cümleleri ve olayları çok fazla dillendirmiyorlar. 

Biraz Türk usülü değil mi? 
"Önemli olan sevdiğini belli etmek." 
Evet, belli etmek önemli tabii…

"İlla söylemek mi lazım?"
Evet, söylemek lazım…

Çünkü kelimeler canlı için sihirli ve bir o kadar gerekli.
Bir su deneyi yayınlamıştım aylar önce…
Sevgi dolu sözler duyan suyun molekülleri nasıl sağlıklı ve güzel kalıyor.
İlgisiz bırakılan ve kötü sözler söylenen su nasıl deforme oluyor, molekülleri bozuluyor.
İlgilenirseniz deneylerden biri burada

Ben şanslıyım.
Sevgiyi rahatça dillendirebilen bir insanla yaşamımı birleştirdim,
kendimi bu konuda geliştirmeye çalışırken, ondan da öğrendim. 
Şimdi kızımıza da sık sık söylüyoruz,
"seni seviyorum" diye…

Sosyal medya jargonuyla bitirmek gerekirse
belli etmek yetmez, 
"seviyorsan git konuş bence!" 

3 yorum:

nehircce dedi ki...

Aynı fikirdeyim,bu konuda çok dertliyim de zaten :( neyse çok güzel bir paylaşım olmuş sevgiler.

Deli Anne dedi ki...

ne güzel yazmışsın gene:)

Deniz dedi ki...

Nehircce, sevgiler ; )


Deli Annem, sağolasın :) Okuyanın kalbinin güzelliği…