20 Mart 2014 Perşembe

Gizem avcıları


Yaz'ın kendisiyle ilgili durup durup bir karar alması "kendisine iyi geleceğini düşündüğü kararlar" bunlar beni şaşırtıyor, hoşuma da gidiyor. İlahi çocuk diyorum, dinlerken…

Bunlardan biri yeni takıntımız Scooby Doo ve Gizem Avcıları isimli çizgi film.
Çok seviyor ve keyifle izliyor.
Ama benim çocukluğumda hatırladığım Scooby Doo, çok çocuksu bir şeydi,
yeni bölümlerinde, öcüler, vampirler türlü şeyler var.
Gerçi güzel tarafı, her filmin sonunda bunları kötü kalpli birinin
çeşitli mekanizmalarla, belli bir amaç için yaptığı ortaya çıkıyor.
Mesela kasabaya dadanan bir vampirin aslında kasabaya turist çekmek için
vampir kılığına giren bir tip olduğunu gizem avcıları ortaya çıkarıyor.
Ben tipsiz bir yaratık gördüğümde, bu ne Yaz, seyretmeyelim bunları diyorum, o da
bunlar gerçek değil ki anne bilmiyor musun? diyor. 
Seyrettirmeyeyim diyorum artık hangi kanalda çıktığını biliyor, bi bakıyorum bulmuş. Yasak diyerek daha çok ilgisini çekeceğini biliyorum. Belki direkt o kanal kapatılabilir, bakmak lazım.


Neyse dün de aynı muhabbet geçti aramızda. 
Sonra tam yatmadan önce, dişlerini fırçalamaya giderken
birden bire döndü ve şöyle dedi:

"Kendime bir söz verdim, Scooby Doo'nun korkunç bölümlerini izlemeyeceğim." 

Hani korkunç değildi demedim artık…

…….

Sonra geçen sabah da, dün gece rüya görüp görmediğimizi konuşurken
ben rüya görmedim. Ben rüyalarımı kapatayım diyorum korkunç rüya da görmem dedi.
Hayıııır sakın dedim. Sakın kapatma rüyalarını, rüyalar şifadır.
Rüyalarla şifalanır insan… Son kısmını ona söylemedim tabii. Sakın kapatma bölümünü söyledim,
rüyalar insanın iç dünyasını zenginleştirir dedim.

"Sen merak etme, rüyaları kapatacağım, hayal kurmaya devam edeceğim dedi."

Rüyaların ne kadar önemli olduğunu, 
çocukların mistik dünyaya ne kadar açık olduğunu
 bildiğimden bu kararı pek tutmadım, ama ettiği lafa öylece kaldım… 


2 yorum:

Bilgen dedi ki...

Scooby Doo'yu okuyunca şok oldum. Resmen aynı şeyleri yaşamışız. Bayılıyor o filme... Sonra farkettim ki tuvalete tek başına gitmek istememeye başladı, ya da odasına giderken, illa ışığı benim açmamı istiyor. Ben de konuştum, nedeni bu film olabilir belki diye. Ama o kadar çok seviyor ki engel olmak da istemiyorum. Sanırım, ya o ya bu demem lazım. Bakalım:))

Neyse Yaz'ı çook öpüyorum, rüyalarında inşallah hep güzel şeyler görür:)

Deniz dedi ki...


İlgisi birazcık, ama azıcık azaldı bu birkaç günde… Gerekirse Planet Çocuk ve TRT Çocuk'u iptal etmeyi, ya da engellemeyi düşünüyorum. Planet Çocuk'ta başka şeyler de var, mesela Gezi zamanında çizgi filmlerde çapulcu lafları falan geçiyordu