22 Nisan 2014 Salı

Her başarının arkasında ilham ve cesaret veren bir öğretmen vardır.


Gerçek bir yaşam hikayesi dinlemiştim.
Bir köyde bir çocuk yaşarmış, geçirdiği çiçek hastalığı yüzünden gözleri görmez olmuş.
Önceleri köydeki çocuklar, onunla oynarken, sonra sıkılmışlar, onu aralarına almaz olmuşlar.

Babası ona bir saz almış, o da bir taşa oturur, kendi kendine çalarmış.
Bir gün aşağı köyden, bir adam çocuğa der ki, sen nereden öğrendin böyle çalmayı?
Kendi kendime öğrendim der çocuk.

Ben sana daha da iyisini öğretirim der ve o günden sonra çocuğa saz öğretir.
Sonrasında da onu daha da ileri gitmesi için cesaretlendirir.

O ÇOCUK AŞIK VEYSEL'DİR! 


Sabah duyduğum bir haber bu hikayeyi anımsattı bana.
8 yaşında hareket edemeyen bir çocuğa okuma yazma öğretmek için eve gelen öğretmeni…
Öyle ki sadece okuma öğretmekle kalmamış, her gün onu çalıştıra çalıştıra yürümesini sağlamış.



Her başarının arkasında bir öğretmen var. Mesleği öğretmenlik olmasa da,
yol gösteren, eğiten, ilham ve cesaret veren…
Allah herkesin karşısına iyi öğretmenler çıkartsın...



Yazıyı yazdıktan sonra karşıma bu laf çıktı, tam da üstüne geldi.

"Eğer hayatınızda bir çocuğa ilham olursanız, hayatınız başarılı geçmiş demektir."



Önünüz, arkanız, sağınız, solunuz güzelliklerle dolsun…
Sevgiler… 

2 yorum:

Bilgen dedi ki...

ben de okudum bu haberi. gerçekten insanın tüyleri diken diken oluyor. sonrasında yazdığın dilekler de ne kadar güzel. özellikle okula kayıt telaşının başladığı şu günlerde... :)

kadriye dedi ki...

Çok doğru,çok güzel bir paylaşım. İnşallah çocuklarımızın öğretmenleri çok iyi olur. Umarım biz onlara iyi model oluruz. Bir insanın hayatına dokunmak ne kadar önemli.