5 Ağustos 2014 Salı

Blöf sanatı...


Tatildeyken bir gün otelden Ilıca'ya yürüyerek gitmeye karar verdik.
Sağolsun, oteldeki garsonlardan biri, çok yakın, yol boyu da yemek yiyecek yerler var dedi,
- Bu arada Ilıca'da keyifli yemek yiyecek bi' yer yok, söyleyeyim, öyle rakı balık mekanı yok. 
En fazla Dost Kebap, Kırçiçeği vs.- 

Neyse, benim süslü ayağına şıkıdım bir ayakkabı seçmiş akşam için.
Ben başıma geleceği tahmin ettiğim için, parmak arası sandaletlerini çantama atmıştım.
Yürüdük yürüdük, biraz da sahilde poz veren gelinlerle oyaladık.
Ama korkulan an geldi.

Ayaklarııııım diye sızlanmaya başladı. Kızım al giy, rahat terliklerini ama yok.
Bu kadın milleti, ne süsüne düşkün yarabbim :-P 
Süsünden taviz vermemeye kararlı gözüküyordu ki, o inat anını çok iyi biliyorum.
Tamam dedim yürü o zaman.

Habire duruyor, ayakkabının sapını düzeltiyor, ilerliyemiyoruz bi türlü.
Seninkileri giyeyim o zaman dedi. Ya da bilmiyorum, belki ilk ben söylemişimdir, al benimkini giy diye şakayla karışık.   Annemin gözleri faltaşı gibi açıldı. 
Ben terliklerimi çıkarttım ona verdim, o rahatladı.

Ben de onun çantamdaki 31 numara parmak arası rahat terliklerini giydim,
yani parmak uçlarıma geçirdim diyelim.
Annem beni kınar bakışlarla, sen de yani alemsin artık dedi.

Eee benim yaptığım anca çocuğunu tanıyan bir annenin yaptığı blöftü.
Yaz benim parmaklarımın ucunda duran terliklerine baktı.

Rahat mısın anne dedi. Sence? dedim..
Biraz daha yürüdük.
Döndü… Tamam anne bana terliklerimi ver dedi.

Blöfüm işe yaramıştı. Annem dedi ki, ya yaramasaydı, 2 km öyle mi yürüyecektin?

Risk aldım dedim ; )

Bunun aksi, hayır kızım bu terlikleri giyeceksin, ya da ayağındaki rahatsız ayakkabılarla yürüyeceksin demek olacaktı. O ağlayacaktı, isyan edecekti. Tadımız tuzumuz kalmayacaktı. 

Diyeceğim o ki, doğru yerde, doğru blöf ya da doğru risk hayat kurtarır :) 



2 yorum:

görkem dedi ki...

ayy, o elbiseden bende de var, ne zaman giyebilecem acaba :(

Bilgen dedi ki...

ah o inatları bilmez miyim! her anım senin gibi bir çözüm formülü bulmakla geçiyor..