23 Eylül 2014 Salı

Ödevimiz ödevlerini yapmayı öğretmek!


Aman da aman kızım büyümüş de hafta sonuna 25 sayfalık ödev getirmiş,
o da yetmemiş hafta içi 4 sayfa çizgi çalışması gelmiş. 

Dün akşam halimizi görmeliydiniz. Zaten bi dolu trafik eve gitmişim, saat 20.00'de.
Ne göreyim, yanlış 4 sayfayı yapmış. Top SES diye bir kaynak kullanıyorlar, onun eve gelen sayısında 
işine gelen sayfaları yapmış sanırım, çizgi çalışması olmayan tick atarak doğru/yanlışı soran 4 sayfa yapmış, ödev bitti diye oturuyor. Ama defterinde yazıyordu hangi sayfalar olduğu dedim, bakmamışlar. Neyse bunda onun suçu yok. O saatten sonra, tekrar oturduk masa başına.
(Bu arada odasındaki masayı boşalttım, yer açtım, bütün boyama kitaplarını vs kaldırdım. Hatta oyuncaklar duruyordu yaz tatilinde her köşesinde, sadeleştirdim. 
Masasında ödev yapmaya alışsın diye.)

Nerede kalmıştık, hah, masaya oturduk. Başladı ağlamaya… Ben bütün gün çizgi yaptım zaten, elim yoruldu, zaten geçen gün çarptığım bacağım ağrıyordu, bütün gün bir oraya bir buraya gittim çok yoruldum, zaten fazladan 4 sayfa yaptım. Ühüüüü… 

Binbir şebeleklik, yüzünü güldürdüm. Sonra maalesef pazarlıkla yapmaya başladık.
2 çizgi, iki sohbet, iki su isteği, iki tuvalet molası, yapsa 15 dakikalık iş aslında.

Hak verdim, öptüm, kokladım, ödevi bitirdik. Genel felsefem, itiklememek fazla, bu senin ödevin neticede demek. Bi aşamadan sonra yapmadan gider, kendi hesabını verir. 

Daha ilk günler, biraz düzenini oturtmaya ve bizim düzenini kurmamıza ihtiyaç var.

Ben şimdilik üst kısımda yazan yönergeleri okuyorum ve onun yanında oturuyorum.
Okuldan geldikten sonra serbest zaman geçirecek, 18.00'de ödevin başına oturacak.
Anlaşmamız böyle. Ödev ödev diye kafasının etini yiyip, okuldan soğutmak istediğim son şey.

Bakalım günler nasıl ilerleyecek?

Facebook'tan da görüyorum, anneler ödev sezonu açıldı diye ağlıyorlar.
Biraz bakındım, ödevle ilgili uzmanlar neler öneriyor.



Okuyalım, öğrenelim, öğretelim ; )

Hadi dostlar ödev sezonu hayırlı uğurlu olsun :_ ) 

4 yorum:

Yazgüneşi dedi ki...

Hani Yaz okula başlarken "işkenceye hazır ol" demiştim y :)
o buydu işte
ödev işkencesi
hem sana hem ona..
ne berbat bir eğitim sistemi var şu ülkede..
hoş ne berabt değil ki gitgide..

Ama Yaz da o cingözlük sen de o şirin annelik varken kolayca oturtur kendi sistemini ;) eminim

Deniz dedi ki...

Nescim, kolay olsun inşallah

Hande dedi ki...

Bu anlattığınız bizim ev olabilir mi? Yaz'ın diğer adı Bulut olabilir mi? Siz ben olabilir misiniz?...

Bu kadar mı benzer yaşadıklarımız. Allah hepimize yardım etsin :)

Deniz dedi ki...

Hande :))))))))) Güldüm valla