13 Ekim 2014 Pazartesi

Zaman her şeyi hallediyor


Çocuk yetiştirirken en çok gereken değer sabır.
Her konuda sabır ve zamanlama önemli gerçi ama galiba en çok da çocuk gelişiminde…

Çocuklar, ödev yapmaya, ilkokula, öğretmene, arkadaşlara her şeye alışıyor.
Nelere alışmadılar ki.
Şöyle bir blog arşivine bakıyorum da…
Emziği bırakması, tuvalet eğitimi, biberonla vedalaşması… 
Hepsi bir aşamaydı. Hepsi zamanla aşıldı, geldi geçti. 

Yeter ki sabır gösterelim, meyvenin olgunlaşmasına izin verelim. 
Ve sabırla yaklaşalım. 

Bugün ilk günkülerden çok daha rahat bitiriyoruz ödevleri.
İlk günlerde saatler süren 5-6 sayfa, şimdi makul sürelerde bitiyor.
İlk başlarda kum saati koydum, oyunla hızlandırmaya çalıştım.
Her biten sayfada timsah yürüyüşü yaptım beraber.
Ama alışıyor zamanla...


Bi de her çocuğu motive eden şeyler, rahat ettiği ortamlar farklı.
Müzik açıyoruz biz iki haftadır. Seyretmesi gerekmeyen şeyler tabii. Asla bir klip değil. 
Joy'un Baby Joy versiyonunu buldum Karnaval Radyo'da.
İçindeki baby lafına bakmayın, bizim şarkılar çalıyor, yumuşak yumuşak.
Norah Jones bile çaldı arada.
Müzikle çok daha kolay bitirdi ödevini...


Sonuçta bir şey için yeterli olgunluğa sahip olmak zaman alıyor.
Aşağıdaki fotoğrafın anlattığı gibi.
Kuzenin ağzında biberonu, kendi elinde çatalı, bıçağı…
Zaman her şeyi hallediyor. 







Hiç yorum yok: