7 Kasım 2014 Cuma

Bu cuma konumuz iyilik, güzellik...

Dünyada vermenin, birini güldürmenin, sevindirmenin, 
yardım etmenin hazzı nerede var?

İlla maddi şeylerden bahsetmiyorum, bir gülümseme bile birinin gününü gün edebilir.
Bir ara güzel şeyler kavanozum vardı, o gün yaşadığım güzel şeyleri biriktirirdim, 
bol bol şükrediyor insan ve daha güzellikleri bulmaya odaklanıyor.

Neyse, geçen gün çocukların iyi
 davranışlarını pekiştirmek için şurada çok güzel fikirler gördüm.

Bir tanesi de iyilik kavanozu. Yaptığı iyi davranışlarda kavanoza bir kart konuyor.
Ben de aşağıdaki İKEA kavanozundan bir iyilikler kavanozu yaptım.

İlk kartı, arkadaşına çok sevdiği minişini hediye ettiği için aldı.
Öyle demeyin, onun için büyük olay. 

Tabii bu kavanoz olayını dengede tutmak lazım. Zırt pırt yapılırsa, her davranışından bir şey bekler hale gelir ki, bunu istemeyiz. Sadece yüreklendirmek gereken durumlar, gayret gösterdiği konular, 
kibar bir davranış, gösterdiği hoş bir empatik tavır olabilir.

Şurada da basılabilir çizelgeler var. 


Boşverin dünya şöyleymiş böyleymiş, insanlar kabaymış falan laflarını.
Neye inanırsanız onu yaşarsınız.

İyilik bumerang gibidir diyen bu film ne kadar motive edici öyle değil mi?


Ve aşağıdaki film de öyle.
Küçük kız çocuğu dedesine bir pasta almak ister fakat paraları yetmez.
Onları dinleyen genç bir çocuk o pastayı onlara alır.
Ve bakın devamında neler olur?



Ve facebook'ta rastlayıp, yaptığı işe hayran kaldığım bir oluşum
: İyi Kalpli Eller...

İhtiyacı olan köy okullarına yardımları yönlendiriyor. 
Mutlaka izlemenizi öneririm. 



İyi kalpli eller bir arada daha güçlü olur çünkü.

Ve yarınla umutla daha güzel...

Hepinize iyilikler yapıp, iyilikler bulacağınız bir cuma ve hafta sonu diliyorum.

Sevgiler...



2 yorum:

dijle dedi ki...

sizi takip etmek,seni okumak da bana hep iyi geliyor...

iyi haftasonları DENİZ ve YAZ'ı...

Deniz dedi ki...

Canımsın...