24 Kasım 2014 Pazartesi

Her gün, her insan bir öğretmen...


Bence bir öğretmene en güzel hediye, bir çocuğun hiçbir baskı,
yönlendirme olmadan tamamen içinden gelerek kalpten bir şeyler verebilmesi...


Bu sene ceza, ödül, eğitim kavramlarını  iyice bir sorguladım.

Yine bu yıl ilkokulla birlikte, öğretmenin,
okulun çok önemli olduğunu, ama "bugünlerde" çok çok daha önem taşıdığını öğrendim. 

Bu yıl öğrendiğim şeylerden biri de,
bazen her şeye kulak tıkayıp, sadece çocuğumu dinlemem gerektiğiydi.


Yine bu yıl öğretmenler gününde, en iyisinin 'bazen' susup yoluna devam etmek olduğunu öğrendim.

Başta başöğretmenin, sonra atanan atanamayan, atanıp da ideallerindeki gibi öğretim yapmak için yeterli şartları bulamayan, yoktan var eden, kendi imkanlarıyla bulup buluşturan, 
seven, kollayan, güçlendiren, çocuklara kendi olma cesaretini veren 
tüm öğretmenlerimizin

günü kutlu olsun.  


1 yorum:

bilge dedi ki...

Ne güzel kutlama ve anlatım...duygulanıverdim birden...