3 Aralık 2014 Çarşamba

"Bari istifa etseydi..."


Dün sabah yine telaşlı bir sabahtı. Sabahtan akşamın hesabını yapan, 
etüt servisiyle gitmek istemeyen ama illa akşam 
etüde kalmak istiyorum diye tepişen
bir bücüre külotlu çorap giydirmeyi ve servise yetiştirmeyi hayal edin, hah işte öyle telaşlı...


Sonra onu servise yetiştirdikten sonra aynı apartmandaki kardeşimin evine çıktım,
işe beraber gidiyoruz çünkü. Bir başka telaş da onun evindeydi, 1 yaşında bir bebekle hazırlanmaya çalışanların annelerin telaşı...


Gittiğimde kardeşim kucağında bebesi, giyinmiş hazırlanmış bakıcıyı bekliyordu.
Bir 10 dakika minişi sevmekle geçirdik.
Bir baktık ne gelen var, ne giden...
Yazık kızcağız, giyinmiş kuşanmış öylece çaresiz kalakaldı. 
Sen git bari dedi.  Sanırım bugün gelmeyecek.

Telefon etseydiniz ya diyorsunuz şimdi içinizden.
Telefonunu kızına verdiğini söylemiş ve o telefon asla açılmıyor.
Ben çıktım artık bi aşamadan sonra...
Düşünsenize, çıkmaya hazırlanan bir çalışan anne
öylece evde kaldı, çaresizlikten.
Nasıl olur böyle bir şey, nasıl aramaz haber vermez diyoruz.
Ya ama mümkün değil, mutlaka arardı herhalde, başına bişey mi geldi acaba diye düşünüyoruz.

Öğlen oldu, ne haber var, ne gelen...
Kardeşim bi' de baktı ki, dünden anahtarı da çanağın içine bırakıp öyle gitmiş.
Hala bana öyle imkansız gözüküyor ki.
Bırakıyorum demek bu kadar mı zor?
2 güne gidiyorum, başınızın çaresine bakın demek...
İstemiyorum artık en kabasından... 

Ama tabii bunu demek de bir çeşit davranışın sorumluluğunu almayı gerektiriyor.

Akşam Yaz'a durumu anlattım.
6 yaşında çocuğun ilk söylediği şey şu oldu.
"Bari bi' istifa etseydi...." 

Doğru, işi bırakmanın bile bir raconu var.
Hele bi de çocuk bakmanın...
İşe gidemeyen bir anne...
Sana alışan bir bebek.

O kadar anlaşılmaz geliyor ki;
hala aklımdan geçiyor başına bi şey mi geldi bu kadının?




1 yorum:

Küçük Mucizelerim dedi ki...

Aman allahım. Başıma geldiğini düşünüyorum da!! Çok ama çok zor.
Kızkardeşiniz için ayrı, bebeği için ayrı üzüldüm. Şimdi kimi bulacak, bebek alışacak mı, güvenebilecek mi?
Offf :(