5 Aralık 2014 Cuma

Gelecekte homeschooling (EV-OKUL) sanırım ciddi bir alternatif olacak!




Türk eğitim sistemi epey bir yün yumağı oldu. 
Acayip acayip şeyler tartışılıyor.
İnsan diyor ki, al çocuğunu evde eğit.
Erkin Koray'ın yaptığı gibi.

Ay hayal tabii şu an! 
Çalışan anneyim, evde değilim bir,
bu bir uzmanlık, önceden kendini bi' eğitmen, hazırlaman lazım.
Şu an için geçerliliği de yok sanırım.
Ayrıca anneleri çıldırtır mı iyice eve kapanıp, kafayı mı yerler o da başka. 

Amerika'da yaşayan dayımın eşinin kızı 3 çocuğunu ev-okulda eğitiyor.
Kız kendini buna adamış durumda, evin bodrumunu okul haline getirmiş.
Bütün gün ders yapıyorlar. İlk duyduğumda yazık anneye demiştim. Çıldırmaz mı, bunalmaz mı diye düşünmüştüm. 

Ama insanın aklından geçmiyor değil!
Ben bu düzenin içinde olmak istemiyorum diyip,
çığlık atarak kaçmak, kaçırmak istiyorsun.



Aslında dünyada takip ediyorum, çok güzel homeschooling örnekleri var.
En başta kendisine bayıldığım Kristin Rogers! 

İşte Kristen Rogers'ın ev sınıfı! 




İşte ev-okulda bir dersi tekrar etme 

 

Anne hastayken bile en iyi öğretmendir belki de. 



İşte bir başka ev-okulu...  Türkiye'nin en büyük dezavantajı, evlerin küçüklüğü.
Ev-okullar için düzenin hiç kaldırılmayacağı geniş odalar iyi olurdu. Bu akım yayılırsa ileride
belki bu işe ayrılmış odalar moda olur.


Tabii bu işi üstlenen anne ya da babalar, bir meslek yapıyor gibi görülmeli.
Eee bütün gün evdeydin, ne yemek var diyerek olmaz bu işler. 



Çok çok zor geliyor kulağa, ama yapanlar yapıyor valla. 


Evdeki ebeveyne iyi bir araştırma, bol bol çalışma düşüyor ama dediğim gibi 
meslek olarak görülürse çok da keyifli.



Ohh herkes bütün gün bir arada düşünsenize. 


Gelelim sosyallik, arkadaşlık vs... 
Çocuklar 
bir araya da toplanabilir, neden olmasın :) 


Ve aşağıdaki video beni bitirdi. Bu homeschooling öğrencisi olarak yetişen çocuğun TED'de yaptığı konuşmaya bayıldı. Özgüven, duruş, sunum kabiliyeti, hakimiyeti... Harika!


Evet bu bir hayal! Ama bütün hayaller bir zaruriyetten doğuyor belki de...
Ne dersiniz? 


İyi hafta sonları... 





3 yorum:

Oytunla Hayat dedi ki...

evde olsaydım bile yapabilirmiydim hiç bilemiyorum. O donanım ve en başta sabır başka bişey zannedersem...

burcuuuuk dedi ki...

Çok güzel bir yazı, paylaştığınız için teşekkürler.
İnsan Türkiye'de gerçekten düşünüyor ve endişeleniyor. Henüz bir çocuğum yok ama eğitim sisteminin saçmalığı acaba çocuk yapmak mantıklı mı diye sorgulatmıyor değil...

Deniz dedi ki...

- Zaten şu an sadece bir hayal. Eğer zorunluluk olursa, bak o motivasyon nasıl bulunuyor bir şekilde...


-Burcu, teşekkürler. Bir yandan biz elimizden geleni yapmalıyız, yaşanır yarınlar için