8 Aralık 2014 Pazartesi

"Sen de insansın anne!"



İnanıyorum ki, bu minik melekler, bize bilgelik öğretmek için hayatımıza girmişler. 
Birçok farkındalığımı onunla kazanıyorum.
Öyle bir şey söylüyor, uyandırıyor ki kalakalıyorum.

Geçen gün çok da yorgun bir anımda, gittim kafamı mutfak dolabına vurdum.
"Ah" dedim. Aslında yıldızlar uçtu beynimde. 
Koştu içeriden geldi. 
Ben başımı tutmuş, yere doğru eğilmiştim.
Anne, ne oldu diye koştu yanıma.

Ben de o korkmasın üzülmesin diye,
"bişey yok canım, iyiyim, kafamı vurdum ama geçer şimdi" dedim.
Gitti buzluktan buz kalıbı aldı. Getirdi kafama koyayım diye.
Sonra da dedi ki; öyle deme sen de insansın! dedi. 

Öyle korktum ki, seni öyle eğilmiş görünce diye ekledi.

O an kafama çarpan dolaptan daha etkileyici bir sözdü bu.
"sen de insansın." 
Bazen biz anneler süper kahraman mı sanıyoruz kendimizi?
Öyle davranmak zorunda mı hissediyoruz?
Canı yanmayan, yorulmayan, geçiştiren, beklemeyen...
Öyleyse hata. İnsan olduğumuzu, anne bile olsa, insani beklentileri unutmaması gerektiğini nasıl öğreteceğiz ki o zaman çocuklara?.. 

.......................... 


Bilgelik içermeyen, ama çok hoşuma giden iki çift lafını daha yazayım.
Cuma akşamı bir doğum günü partisine gittik.
Bir otelin yanındaymış gideceğimiz yer.
Akşam da otelde kalalım dedi.
İki adım evimiz niye otelde kalalım dedim.
"Otel hizmetleri çok iyi oluyor"muş efenim. :)))


.................................


Mekanda da, tuvalete gittik. Yaz'ın tuvaleti gördüğünde yaptığı tespit süperdi.
Hep aynı şey, mekan güzel, tuvaleti kötü! 

..........................

Cadılık yaptığında, ilk anlattığım meleği düşünmek lazım hep ; ) 

Şükür sizi verene....


3 yorum:

Nesrin dedi ki...

Hahaha mekan iyi wc kötü süper bir tespit çocuk bile bunun farkında ama mekanın haberi yok :))

bu arada geçmiş olsun kafa vurmaları gerçekten çok kötü oluyor :)

dijle dedi ki...

Sen de insansın Deniz! Sevgilerimi yolluyorum size ve kocaman bir öpücük Yaz kızıma:)

Küçük Mucizelerim dedi ki...

Benim kızım sadece gülüyor, böyle durumlarda.sakarlığıma.

YAZ çok yerinde yorumlar yapıyor.