21 Mayıs 2015 Perşembe

Hayat Üretim Merkezi ve sabahların anlamı


"Yaşamak şakaya gelmez, 
büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın 
                       bir sincap gibi mesela, 
yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden, 
                       yani bütün işin gücün yaşamak olacak." demiş Nazım...


Hayat, hayatta olduğunu anlamak için arada bir çimdik atar sana. Şşşttt kendinde misin? 
Belki sen de onun çimdiğini beklemeden, günlük çimdikler atmalısın: ) Günü şaşırtacak şeyler...
Ya bu kız yapmazdı, bu saatte şurada olurdu dedirtmelisin, yeni güne.

Yeni yollar aradığında, bir yol seçmek istediğinde, bazen hayatı şaşırtacak bir yoldan gitmek istediğinde küçük farklar katmalı. Güne doğada başlamak gibi. Yoksa senden beklenen yine koştur koştur hazırlanman, işe gitmen ve masana oturmandır ya hani...



 Yıldız Parkı'na gidiyorum aklıma estikçe, işe gitmeden önce.



 Bugün de aldım kitabımı banklara oturdum. O anki sesleri, sessizliği duymanızı isterdim.


 Tam karşımda bu koca dost vardı. Önce aklımdan ağaçların hareketsizliği geçti. Hiç sıkılmazlar mı hep aynı yerde durmaktan dedim. Hiç başlarını alıp gitmek istemezler mi? Onların kökleriyle oldukları yere bu kadar tutunmaları nasıl bir şey diye düşündüm. Sonra şu cümle ışıdı beynimde.
Onlar oldukları yeri o kadar güzelleştiriyorlar ki, gitmeye ihtiyaç duymuyorlar...



Ve güne başlamak için geldiğimde bi sürü ganimetim olmuştu. 
Bi sürü ilham veren cümlem vardı kalbime doğan...


 Günaydın hayat üretim merkezinin üreticileri... Bugün neler üreteceksiniz...?

Hiç yorum yok: