12 Mayıs 2015 Salı

"Masal Terapi"


Masallarla kesişti yolum dostlar... Zaten masallarla, hikayelerle içli dışlıyım da,
iyice içine daldım. 

Masal Terapi kitabını görüyordum beni çekiyordu da kendine
ama günü varmış demek.
Tavsiye Evi'nde kitabın yazarı Judith Malika Liberman'la gerçekleşecek sohbete 
davet edilince çok sevindim. 

Hiçbir şey tesadüf değil di mi? Hiçbir yol, hiçbir kişi tesadüfen çıkmıyor karşımıza.
Bana da bu dönem masallar çok iyi geldi.

Judith'i tanıyarak başladık sohbete. Masalların şifalı olduğunu söyleyen Judith Liberman, 
masalların içine doğmuş resmen. Birer hippi olan anne ve babası Fransa'da bir komünde yaşıyormuş. Judith de orada doğmuş. Akşamları ateş başına toplanır masallar anlatılırmış.
Sonra kendisini çeşitli tesadüflerle Türkiye'de bulmuş. 

Yoga öğretmenliği yaparken, derslerde masal da anlatmaya başlamış.
Ve bu sohbetleri yapacak yerlerde masal gecelerine katılmış daha sonra.

Dünkü sohbette masallardan, kitaptan bahsettik.
Masallar, yüzlerce yıl öncesinden gelen, anlatıla anlatıla nesillere taşınan
çok güçlü "içgörüler" saklıyor içinde. 
O yüzden de hepimize ışık tutan izler taşıyor.
Yani günlük hayatımızdaki sorunlarımıza veya sorularımıza misallerle karşılık veriyor.
Sahi masal ile masal aynı kökten mi geliyor acaba ; ) 
Ve tam isabet! İsimlerin soyağacı sözlüğüne bakıyorum, evet! 
Masal=mesel...


Harika değil mi, masallar bize en güzel misal.. Emsal yani...

Pazar günü almıştım kitabı. Kitaptaki masalları sırayla okumayın diyor Judith.
O günkü niyetinizle bir sayfa seçin rastgele, oraya denk gelen masalı okuyun.
İhtiyacınız olan masal size geliyor. 

Bana pazar günkü ruh halime iyi gelecek, cuk oturan bir masal geldi. 
Ve ruhum yıkandı sanki. 


Judith dilimizi sonradan öğrenmesine rağmen, o kadar hakim ki. Konuşmayı bırakın
masal anlatmaya geçmiş düşünün. Çok keyifli bir sohbet oldu.


 Ve işte bir örnek size... 




Teşekkürler Judith, teşekkürler hayat, teşekkürler masal
teşekkürler Tavsiye Evi... 

Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine... :) 



1 yorum:

dijle dedi ki...

masallara ve mutlu sonlara inananlara kocaman sevgiler.Fotoğrafınıza ise ayrıca bayıldım Deniz'ciğim...