29 Ocak 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Biraz yazmayınca, amaaan yazmayayım diyorum sonra eskilere bakıyorum
yazmasam hiç hatırlayamayacağım olayları günleri okuyorum, hadi bakalım diyip bi' sayfa açıyorum.

Bu hafta sömestir tatili haftası... Kuzenler bi evde buluştular. 
Çünkü ufaklığın okulu MEB'le çalışıyor, onlar tatil olunca yuva da tatil oluyor. 
Aslında yuvalar MEB'e bağlı olmamalı , ya da tatilleri bağlı olmamalı. 
Çalışan anneler ne etsin. Biz de evleri birleştirdik, başlarına Yaz'ın ablasını, anneanneyi koyduk :) 

Onlar çok eğlendi, çok mutlu oldu. Güzel oldu.

....

Bu arada Yaz'la ilk defa çocuk filmi olmayan bir filme gittik. 
Hem eğlenceli, hem düşündürtmeli.
Yaşasın artık sadece animasyonlara gitmeyeceğiz. 
(Çok severim aslında animasyon da arada yetişkin filmi de lazım) 

................

Yurtdışı biyerlere  gitmek istiyor ama vizeyle falan uğraşmak istemiyorsunuz
vize istemeyen ülkelere bi göz atın isterseniz ; )

............


Böyle sanat harikası fotoğraflara bakmaya bayılıyorum. Bu fotoğraf Antarktika'da havaya sıcak su atılmasıyla ortaya çıkmış bir görüntüyü ölümsüzleştirmiş. Linkteki diğer fotoğraflar da harika. 

................


boyun ve sırt sorunlarına yol açıyor haberi bizi şaşırttı mı, hayır...



........ 

Hafta sonu sosyal medyada az, sosyal hayatta çok geçirmeniz dileğiyle...

Hoşça kalın ; )



20 Ocak 2016 Çarşamba

Cebimde kelimeler


Öğretmencilik oynadık dün... Biraz coğrafya dedik, kıtaları saydık. Sonra aklıma hiç duymadığı 5 kelime yazdırmak geldi. Önce o kelimelerin anlamlarını tahmin etmeye çalıştı, sonra anlamlarını açıkladım, o da sınıfta gibi yazdı. Çok sevdi, yeni bir şeyler öğrendim hem de dedi. Birlikte oyun oynamış olduk hem... Yarın yine yapalım dedi, yarın arkadaşlarına bu kelimeleri sunum yapacakmış.

Dün geceki kelimelerimiz şunlardı:

Empati 


Sezgi


Tolerans


Supla


Riyakar 

Sonra da bu kelimeleri cümle içinde kullandık, hem faydalı, hem eğlenceli...

19 Ocak 2016 Salı

....


Ah güzel arkadaşım... En güzel gülen insanlarımdan biri... Acın acımız oldu... Acının büyüklüğünü paylaşmak için yanında durmak dışında bişey yapamıyoruz... Çektiğini hayal bile edemiyoruz.
Acılar, üzüntüler de sevinmeler gibi arkadaşlar için, sevenler için...

Elini tutmak, omuz olmak, abla-kardeş olmak dışında... Şu anda hiçbir şey yapamıyoruz...

Bugünler de bize öğretiyor. Susarak arkadaş olabilmeyi, hissetmeyi ve bi dolu şeyi...



15 Ocak 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Nazım bugün 114 yaşında. Düşünceleri hala ne kadar genç.


Dünün güzel haberi bir Türk yönetmenin filmi olan 
Mustang'ın Oscar adaylığına seçilmiş olması. Kaç zamandır izlemek istiyordum, 
bir an önce izlemeli. 


Güzel kelimeler, güzel şeyler herkese iyi gelir. Bazen birinin bir kelimesi omuzlarınızı çökertir, 
bazen gününüzü güzelleştirir. Tık tık. 

Kelimelerin sihirli olduğunu ondan öğrendim ben. Louise Hay... Dinleyin ama sadece dinlemeyin,
uygulayın.



Romanyalı bir fotoğrafçı, dünyanın çeşitli ülkelerinde kozmetik ezberi tiplere inat,
doğal güzellikleriyle göz kamaştıran güzel kadınları fotoğraflamış.
Çok güzeller. Tık tık.  


200 kalorilik yiyecekler... 200 kalorilik tabaklar. Gözünüzde canlansın. 



Dünyanın farklı yerlerinden kitapçı ve kütüphaneler...
Cennet gibi. Tık tık. 


Bu da bizim hayattan haftanın favorisi.
Posta kutusundan elektrik faturası çıkar. Anne neee bu kadar çok mu der.
Küçük kız da bayram harçlıklarından elektrik faturasını ödemeye karar verir.
Asla itiraz kabul etmez ve gelen 100 küsürlük miktarı , 3 liralık küsuratına kadar babasına verir.
Bunu vermenin onu mutlu edeceğini gören anne baba da buna izin verir :)



İyi haftasonları : )





11 Ocak 2016 Pazartesi

Kankalık müessesesi



Ne güzel insanın böyle çekirdekten arkadaşları olması. Ben ilkokulda üç okul değiştirdim, o da yetmedi, liseye geçerken şehir değiştirdim. Çekirdeklerim hep bi yerlerde anı olarak kaldı, sonra facebookta yazışıp çiziştiğim, ne iyi dosttuk ha dediğim küçüklük arkadaşlarım mazide kaldı...

Bu iki afacan kreşte seçtiler birbirlerini. Öyle güzel, öyle içten seviyorlar ki, sondaki fotoğraf gibi gemici düğümü gibiler :)  Enerjileri birbirlerine çok uyumlu. İnsan onlara bakarken net görebiliyor, frekans uyumunu... 

Hep böyle sürdürürler inşallah. Tabii bizim de desteğimizle şimdilik. :) 

8 Ocak 2016 Cuma

Cumanın favorileri




Cumanın favorilerine geçmeden, bir iki anektod var mutlaka anlatmam gereken.
Anne olarak iki kapak aldım, oturdum, ama güldüm de çok. 

Okuyup bitirdiğim kitapları, eğer kendime ve ileride okur diye Yaz'a saklamayacaksam,
bir yere bırakıyorum. #gezenkitap diye de yazıyorum içine, alabilirsiniz diyorum. Bunu anlattım dün küçük hanıma... Ne dese beğenirsiniz? Ne tuhaf insanlar var diye düşünmüştür! 
Beni böyle görmüş anlaşılan :) 

2. yiyip de aşağı oturduğum kapak: Akşam ben mutfaktayken, o içeride bişeyler söyledi, ben yanlış duydum. Yanlış tekrar edince, ay tamam anne tamam, boşver  dedi! Bak sen ya! 
Aklıma o iç burkan hikaye geldi, hani yaşlı kadın çocuğuna küçükken hiç bıkmadan cevap verdiğini, yaşlanınca çocuğunun da cevap vermekten bıkmayacağını umduğunu söyler ya... :)) 

Yeni yılın ilk sabahı geldi bi de aklıma. Çikolata ikram etti, yok dedim dün çok tatlı yedim, bugün yok. Anne, bugün yeni bir gün! demez mi... 

Bak ya, bücür büyümüş de kapak dağıtıyor :) 



Cumanın favorilerine gelince...

Bakın bu site harikaymış. Neyi nasıl yapabilirsin, tarifleri var. Her konuda... 

********

Bugün okudum bu haberi harika diil mi ya? 


********


Kokina sever misiniz, yılbaşı çiçeği kokina bakın nasıl hazırlanıyormuş, şaşırdım! 

*********


Su aygırlarının sütü pembeymiş! İlk defa duydum. 


**********

Ananasın nasıl yetiştiğini görmüş müydünüz? Dİğerleri de çok enteresan, brüksel lahanası mesela... 



********


Güzel geçsin hafta sonunuz, gülünüz güldürünüz. 




4 Ocak 2016 Pazartesi

Fındık burundan, fındık topları...


Öğretmeni ödev vermiş, kek, kurabiye bişey yapıp, aşamalarını fotoğraflayıp,
sınıfta anlatacaklar. Biz de bu bahaneyle birlikte mutfağa girdik. 
Çok çok basit, çok çok lezzetli bir tarif buldum*, sizinle paylaşmak istedim.
Çikolatalı fındık topları :) 

80 gr. bitter çikolatayı benmari usulü erittik. 


2 su bardağı fındığı rondodan geçirdik, incecik yaptık. 



1 çay bardağı nişastayı, fındığı ve 

3/4 çay bardağı pudra şekerini karıştırdık.



Karışımın ortasına bir boşluk yapıp, çikolatayı ekledik. 
İyice karıştırdık. 


Sonra yoğurduğumuz karışımdan küçük toplar yaptık.


Önceden 180 derece ısınmış fırında 15 dakika pişirdik. Çok güzel oldu. 
Çok basit ya, tam bize göre ; )

Afiyet olsun... 

*Tarif, Tarif Küpü'nden...