29 Nisan 2016 Cuma

Annem Annem...


Bu hafta tam da TEOG sınavı tatili varken, güzel bir proje denk düştü. 
Bizim ajansın çocukları, Arzum'un anneler günü viralinde rol aldı.
Hem bütün gün birlikte güzel vakit geçirdiler, hem de filmde rol aldılar.









Bi de üstüne radyo spotunu seslendirdi küçük hanım.



Hem güzel bir anı oldu, hem de ilginç bir deneyim... 


26 Nisan 2016 Salı

Peki ya bardak?


Hepinizin bildiği hikaye. Bazısı bardağın yarısı boş der, bazısı yarısı dolu...
Ama üçüncü bir gerçek var ki, herkesin gözden kaçırdığı...
"Bardak..." 

Bardak var kardeşim... Bardak hayatımız, bardak olmasa ne yarısı dolu, ne yarısı boş, 
hiçbiri olmaz di mi ama... Bardağa şükürler olsun...


Sabah radyoda Geveze'den dinledim bunu, ne de doğru. 

22 Nisan 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Ben dahil bir çok ana-babanın içine dert olan bir konu.  
Çocuklar dışarıda az vakit geçirebiliyorlar artık. (Doya doya dışarıda olanlar yooo biz hep sokaklardayız diyorlardır şimdi, tamam size değil lafım) 

Koştur koştur işten gel, yaz bile olsa hava kararmasa bile ya sen yorgun oluyorsun, ya çocuk...
Hafta sonları desen, zaten zaman kısıtlı, bazen çıkabiliyorsun, bazen çıkamıyorsun.

Elimizden geleni yapsak da, eskisi gibi "sokak çocuğu" formunda olamıyor çocuklar.
Geçen gün şu haberi okudum, hah dedim ya, yazık çocuklara... 
"Çocuklar, mahkumlardan daha az açık havaya çıkabiliyormuş!!" 

Havalar düzelirken dileğim , daha fazla açık havada olabilmek...


............. 

Kendim için bişeyler yapmayı unuttuğum doğrudur. 
"Bana ait zaman" diye bişey var mı, sanırım uykudaki zaman...
Bu konuyla biraz ilgilenmem lazım.
Sadece kendim için değil, herkes için...

.........................

Son günlerde stres neymiş gördüm, meğer daha önce bi' stres görmemişim ben.
Stres ve depresif hallerde yenilecek şeyleri öneren bir linke rastladım. 
Merak ediyorsanız tık tık



.................


Bakar mısınız şu dünyaca ünlü milli parklara? 
Biz de öğlen Yıldız Parkı'na gittik, baktık orada hafriyat kamyonları falan, ödümüz patladı bişey mi yapılıyor diye... Süsleme imiş. Yani inşallah. Üç cm doğamıza içimiz titriyor artık.
Bunlar da dünyadan 53 doğa harikası milli park efenim.





......................

Animasyon filmlerinden ben de çok şey öğrendim. Film deyip geçmiyorlar, bayaa felsefe katıyorlar içine. Onları derlemişler, güzel bir derleme olmuş.

İyi hafta sonları :) 









21 Nisan 2016 Perşembe

işte öyle...


Bazen anneler kızlarını iyileştirir, bazen de kızları annelerini... 
Sadece varlıklarıyla ayakta tutarlar birbirlerini...



19 Nisan 2016 Salı



Yaz'ın şu kara kara düşünen eski fotoğrafını görünce aklıma az önce okuduğum satırlar geldi :

"Gündelik sıkıntılardan kaçamazsınız. Onlar hayatın birer parçasıdır, ama ben bu deneyimlerin yeni bir ağırlık merkezi arayışımızda bizi sağa veya sola adım atmaya zorlayan birer lütuf olduğuna inanıyorum. Onlarla savaşmayın. Bastığınız yeri ayarlamanıza yardım etmelerine izin verin... Denge anda yaşar. Altınızdaki zeminin sallandığını hissediyorsanız, bulunduğunuz ana odaklanın..Bulunduğunuz anda sadece nefes alıp verirsiniz."

Oprah Winfrey 


18 Nisan 2016 Pazartesi

Eğer bir gün...






Dün gece ateşle geçti, gece boyunca alnına koyduğum sirkeli suyla ıslattığım bezi düşmesin diye tuttum. Sayıkladın, korktum. Ve sabah yorgunum. Şu an bunu düşünüyorum:

Eğer bir gün, bana kızarsan bir sebeple, ya da benim yapmadıklarımdan dolayı sevgimden şüpheye düşersen bil ki, yapamadıklarım, artık gücümün yetmedikleridir. Bir of ettiysem, bir şey istediğinde, o gün gücüm tükendiğindendir. Yüzüm gülemediyse, o gün bir sıkıntım olduğundandır...  Koşamadıysam, o günkü yorgunluğumdandır.

Sen bu dünyanın en değerli çocuğusun... Annen ve baban için... En çok istenen, en çok sevilen...

Hiç unutma küçüğüm...

Anneler yaptıkları şeyleri takdir edilmek için yapmazlar. Hatta yaptıkları hep az gelir... Yeter ki sevildiğini, çok sevildiğini bil...

15 Nisan 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Yorgun hissediyorum şu sıra. Yukarıdaki gibi notlar bana güç veriyor...
İyi ki varsın bebeğim. İyi ki doğmuşsun, gelmişsin.
Allah sana hep güzellikler yaşatsın.
Güzellikler yaşatanlarla bir araya getirsin...


.............

Çılgın saç günleri olurdu, yuvadayken... Ne saçlar atmıştım kafadan.
Kendilerini aşmış saçlar var bu linkte, çılgın saç günleriniz varsa 
okulda. tık tık. 


................

Dünyaca ünlü eserler hangi müzelerde? Bu link de pek faydalıymış.



............... 

Farklı dillerde, hem güzel, hem enteresan kelimeler.
Mesela KOMOREBI Japonca imiş. Ağaçların arasından süzülen ışık demekmiş.


..........

Yumurta sevmeyen kızıma bunlardan yapsaydım sever miydi ki?

pinterest








14 Nisan 2016 Perşembe

Bir hafta sonu planı ister misiniz?


 Çıkın İstanbul'dan yola...
Önce Çatalca civarlarında Antik köy var, orada mükellef bi kahvaltı yapın.
Orada tatlı tatlı hayvancıklar da var hem. 




Sonra Kıyıköy'e giderken Kastro Sahili var oraya uğrayın. Dalgaları seyredin, kumlarda koşun,
iyot kokusunu çekin içinize... Orada küçük bir tesis var, aç kalmazsınız.
Orada kumul tepeleri göreceksiniz, niye dokunmuyorlarmış biliyor musunuz?
Ender bulunan kum zambağı açıyormuş orada.
Temmuz'da açıyormuş, misler gibi kokuyormuş.



Bahar yorgunu iseniz, elektriğinizi boşaltmak için iyi bir hafta sonu planı :)


Çocuklarımızın istediği de bu; bizim sağlığımız ve doğada olmak...